Καταστήματα με χρέη προς τον δήμο
ΔΙΑΚΟΣΙΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ευρώ
αλλάζουν ΑΦΜ και λειτουργούν κανονικά
στην Καισαριανή!!!
Αυτό είπε προχτές στην Ε.Π.Ζ., "απολογούμενος", ο απελθών δήμαρχος…
"Κατ’ εξαίρεσιν" ΔΕΝ εφαρμόζεται η Κανονιστική απόφαση για τους κοινόχρη-
στους χώρους, όπου η τεχνική υπηρεσία του δήμου θέλει, χωρίς αιτιολόγηση..!
Του Τ. Αλεξανδρόπουλου
Όσο και να μην υπάρχουν θέματα ημερήσιας διάταξης με μεγάλο ενδιαφέρον στην Καισαριανή, όλο και κάτι θα «σκάσει» στη διάρκεια των συζητήσεων. Μόνο έτσι μπορούν οι πολίτες να μάθουν κάτι που τους αφορά πραγματικά. Οι «προκάτ» συζητήσεις, με τα «μελετημένα» θέματα και τις προμαγειρεμένες ερωτήσεις και απαντήσεις δεν έχουν ενδιαφέρον. Διαβάστε τώρα απόσπασμα από μαγνητοφωνημένα πρακτικά της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής στις 14.10.2019, προχτές δηλαδή. Οι περισσότερες «αποκαλύψεις» προκύπτουν μέσα από την προσπάθεια απόκρυψης γεγονότων.
Κατ’ αρχήν ο προηγούμενος δήμαρχος υπερασπίστηκε τα πεπραγμένα του, όταν ζήτησε εξηγήσεις ένας καταστηματάρχης από τη σημερινή δημοτική αρχή γιατί, κατά την άποψή του (του καταστηματάρχη) δεν «διευκολύνονται» ή δεν «πριμοδοτούνται» οι επιχειρήσεις της Καισαριανής. Παρακολουθήστε τι είπε ο τέως δήμαρχος. Το κατάστημα το κατονόμασε ο ίδιος. Το κείμενο είναι απομαγνητοφωνημένο:
► «Εγώ συμφωνάω με την εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας. Είναι το ίδιο θέμα με το επόμενο. Είναι το ίδιο θέμα. Για μεν το —- χρωστάει πάνω από ΔΙΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ μπορεί να έχουν φτάσει τα χρέη στο δήμο, αλλάζει ΑΦΜ κάθε φορά που γίνονται ενέργειες από τις υπηρεσίες…» […]
► […] «Το μεγάλο ποσοστό των μαγαζιών της Καισαριανής ανταποκρίνεται θετικά στις υποχρεώσεις του. Ξέρετε κι εσείς ότι δεν βάλαμε σε κανένα μαγαζί το μαχαίρι στο λαιμό με πρόστιμα, με ιστορίες κλπ.». […]
► […] «Υπήρχαν μαγαζιά, όπως το —- ή άλλα μαγαζιά, τα οποία βεβαίως και προχωρήσαμε σε πράξεις, όπως είναι η αφαίρεση του ΑΦΜ κλπ. Βεβαίως έχουν άλλες δυνατότητες, σε παρένθεση, να το πω έτσι κομψά, για να μπορούν να ξεφεύγουν ή να τα κλείνουνε βράδυ και να μένουν τα χρέη κλπ.».
Απορίες και ερωτήματα
Ποιος δίνει το δικαίωμα σε έναν δήμαρχο να ΜΗΝ ΕΞΑΝΤΛΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΜΕΣΑ προκειμένου να εισπράξει τα δημόσια έσοδα, δηλαδή τα χρήματα ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ; Μπορεί αυτή η τακτική να θεωρηθεί ΨΗΦΟΘΗΡΙΑ ή όχι;
Θα περίμενε ο κάθε πολίτης που πληρώνει με το έτσι θέλω, μέσω της ΔΕΗ, τα δημοτικά τέλη, να είχε τύχει της ίδιας αντιμετώπισης με τον κάθε επιτήδειο που έχει βρει τις άκρες για να… αλλάζει το ΑΦΜ του χωρίς συνέπειες. Θα περίμενε να έφερνε ο δήμαρχος το θέμα αυτό στο δημοτικό συμβούλιο και να ζητούσε την από κοινού αντιμετώπιση του φαινομένου. Ιδιαίτερα όταν το κατάστημα που κατονόμασε ο πρώην δήμαρχος έχει οικειοποιηθεί εκατοντάδες τετραγωνικά μέτρα δημόσιων κοινόχρηστων χώρων.
Βέβαια, ο ίδιος ο σημερινός καταγγέλλων, έχει δώσει δικαιώματα στο παρελθόν, όταν διοργάνωνε εκεί, στο ίδιο μαγαζί, το οποίο ο ίδιος κατονόμασε σήμερα ότι «έχει άλλες δυνατότητες για να μπορεί να ξεφεύγει» προεκλογικές συγκεντρώσεις, το 2014, παρέα με βουλευτές του κόμματός του.
Φυσικά δεν είπε προχτές τι ακριβώς έκανε όταν ανακάλυψε τις «αλλαγές ΑΦΜ». Πήγε το ζήτημα στον εισαγγελέα; Πήγε στον έφορο; Εξήγησε στο δημοτικό συμβούλιο, όταν ήταν δήμαρχος, ΤΙ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΦΜ; Ή μήπως το είπε και δεν το μάθαμε;
Δεν είπε, βέβαια, ποιες ευθύνες έχει ο ίδιος, όταν, ΕΠΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΤΟΥ, δεν εκτελέστηκε απόφαση της ΑΜΑΡΤΩΛΗΣ Επιτροπής ποιότητας Ζωής για το μαγαζί τού πριν από αυτόν δημάρχου επί της Υμηττού, με τις ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ επί του πεζοδρομίου… Η απόφαση εκτελέστηκε με ΔΩΔΕΚΑ μήνες καθυστέρηση, όταν άλλαξε ιδιοκτήτη η επιχείρηση.
Οι "κατ’ εξαίρεσιν" παραχωρήσεις κατά το δοκούν…
Διαβάστε τώρα και τη θέση της τεχνικής υπηρεσίας, όπως εκφράστηκε από παριστάμενη υπάλληλο, σχετικά με την ΑΡΝΗΣΗ της τεχνικής υπηρεσίας να εισηγηθεί θετικά σε αίτημα επιχείρησης που ζητούσε παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου επί του πρασίνου. Ο καταστηματάρχης που ζήτησε τον χώρο, επικαλέστηκε παρόμοια απόφαση παραχώρησης ΕΠΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ σε συγκεκριμένο κατάστημα κοντά στο δικό του:
«…Λοιπόν, εδώ είναι ότι έγινε χρήση του πρασίνου χωρίς άδεια… […] Η Κανονιστική δεν επιτρέπει. Έχει δοθεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ένα μόνο στη «Λαδόκολλα» με όρους για το ωράριο για το βράδυ τους καλοκαιρινούς μήνες, ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΑΙ, και ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΙΝ δίνεται το καλοκαίρι… Οπότε, η τεχνική Υπηρεσία σύμφωνα με την κανονιστική δεν επιτρέπει…»
Μάλιστα! Όπως αποδεικνύεται, μια υπηρεσία του δήμου «κάνει κουμάντο» σε θέματα που είναι της αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας της επιτροπής. Φυσικά, μοναδικοί υπεύθυνοι για την καραμπινάτη εκτροπή από όσα ορίζει η Κανονιστική απόφαση είναι αυτοί που αποφασίζουν, τα μέλη της επιτροπής δηλαδή. Ανεξάρτητα από τα ονόματα των κάθε φορά αιτούντων κοινόχρηστους χώρους προς εκμετάλλευση, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να υπάρχει πλήρης ισονομία. Με ΓΡΑΠΤΕΣ και αιτιολογημένες εισηγήσεις της υπηρεσίας. Κάτι που δεν γίνεται. Και απορώ πραγματικά πώς τα μέλη της επιτροπής ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΑΝ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ επιτόπου από την υπάλληλο για τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που εφαρμόζει η υπηρεσία στις εισηγήσεις της, αλλά συντάχθηκαν με την… εισήγηση της υπηρεσίας χωρίς αντίλογο. Όταν μάλιστα η ίδια η υπάλληλος «ομολόγησε» την ανισότητα κριτηρίων και αποφάσεων.
Είναι πολλά αυτά που δεν ξέρουν οι πολίτες. Ας ελπίσουμε τώρα να αλλάξουν τα πράγματα. ΤΩΡΑ! Γιατί αν όχι τώρα, δεν πρόκειται ν’ αλλάξουν ποτέ.
Θα επανέλθω.