Που είναι η “oικογένεια” της Καισαριανής στα “πέτρινα χρόνια”
του ‘50 και του ’60; Γιατί κάποιοι άλλαξαν συμπεριφορά;
Του Τ. Αλεξανδρόπουλου
Παρακολουθώ αυτές τις μέρες την ομοβροντία παραχωρήσεων δημόσιων χώρων… Όχι στους πολίτες της Καισαριανής..! ΟΧΙ! Ουσιαστικά ΕΚχωρούνται, όσο–όσο, «βγαίνουν στο σφυρί», με όρους που επικρατούν συνήθως μετά από μια εθνική καταστροφή στους «κατακτητές», τους «πλιατσικολόγους»…
Η επίδειξη καταστροφικής μανίας της πόλης από τους υποτακτικούς αυτών που μας κατέστρεψαν ως έθνος για τα επόμενα εκατό χρόνια, δεν με ξενίζει… Αυτά έμαθαν, αυτά κάνουν, όσο ακόμα προλάβουν… Αλλά η συναίνεση σε τέτοιες πρακτικές από αριστερούς, χωρίς εισαγωγικά, με εξοργίζει. Περισσότερο με εξοργίζει το ότι δεν καταλαβαίνω ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ.
Επικαλούνται συνεχώς οι του ΣΥΡΙΖΑ τη μείωση των πόρων της αυτοδιοίκησης. Σωστά. Είναι μόνο της αυτοδιοίκησης η μείωση ή είναι της συντριπτικής πλειονότητας των πολιτών της Καισαριανής; Μάλλον το δεύτερο. Εκτός αν εγώ ζω σε «άλλη» πόλη και τα κλειστά μαγαζιά, τα πεινασμένα παιδιά, η καταρράκωση του ηθικού, η προσμονή ενός ακόμη χειρότερου αύριο είναι στη φαντασία μου…
Δεν καταλαβαίνω…
Η αυτοδιοίκηση δεν υποτίθεται ότι είναι «η μάνα», το «απάγκιο», η «σκέπη» των αυτοδιοικούμενων; Γι’ αυτούς δεν υπάρχει; Γι’ αυτούς δεν επιχορηγείται από το κράτος; Σ’ αυτούς δεν λογοδοτεί ΚΑΤ’ ΥΠΟΘΕΣΙΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΠΡΑΞΙΝ;
Πως συμβαδίζει σήμερα, από τη μεριά να υπάρχει επίδειξη νεοπλουτισμού της δημοτικής αρχής, με την αλόγιστη διασπάθιση των λίγων χρημάτων του δημόσιου ταμείου για να πληρωθούν οι «μόστρες» του δημάρχου σε επιλεγμένα έντυπα, κάποια από τα οποία λέγεται ότι είναι δικά του και από την άλλη μεριά να υπάρχουν απλήρωτοι εργαζόμενοι και να μπαίνει χαράτσι τύπου Βενιζέλου για να μπορούν ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ να αθληθούν για λίγες ώρες κάθε μήνα;
Τη δεκαετία του ’50 κυρίως αλλά και του ΄60, όσοι τις ζήσαμε, αυτό το πνεύμα επικρατούσε στη διαχείριση του οικογενειακού εισοδήματος, ΟΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ; Άλλοι έτρωγαν πλουσιοπάροχα και άλλοι έμεναν νηστικοί μέσα στην οικογένεια; Άλλα παιδιά της οικογένειας φόραγαν καινούργια ρούχα και άλλα αποφόρια; Οι γονείς γλεντούσαν και τα παιδιά πεινούσαν; Ή όλα έμπαιναν στη μέση και μοιράζονταν ανάλογα σε ΟΛΟΥΣ;
Σε τι διαφέρει, κυρίως σήμερα, η φτωχή, πενόμενη οικογένεια της δεκαετίας του ΄50 και του ΄60 με τον σημερινό δήμο που διαχειρίζεται εκατομμύρια δημόσιου χρήματος; Υπό την σκέπη του δεν ΠΡΕΠΕΙ να βρίσκονται όλοι οι έχοντες ανάγκη;
Θα πείτε ότι ο κάθε τυχάρπαστος δήμαρχος-αετονύχης-εργολάβος-αεριτζής ή οτιδήποτε άλλο, δεν έχει καμία σχέση με την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ εκείνα τα χρόνια. Σωστά. Έχουν όμως σχέση οι ΑΛΛΟΙ, αυτοί που έζησαν σ’ αυτές τις συνθήκες, που βίωσαν τη φτώχεια. Αυτοί που βγήκαν στη βιοπάλη από τα 12 ή τα 15 χρόνια τους. Αυτοί που φόρεσαν καινούργιο παπούτσι στα 20 χρόνια τους. Αυτοί που είχαν γιορτή όταν μπορούσαν να φορέσουν ένα καινούργιο παντελόνι.
ΑΥΤΟΙ που τα βίωσαν όλα αυτά, πως μπορούν σήμερα να στρέφονται κατά της κοινωνίας μέσα στην οποία μεγάλωσαν;
Δεν καταλαβαίνω…
Δεν καταλαβαίνω πως αλλάζει ένας άνθρωπος και από συμπαραστάτης της κοινωνίας γίνεται εχθρός της, την πολεμάει, την χτυπάει αλύπητα.
Από το 2007 ή 2008, αν θυμάμαι καλά, ο δήμος Καισαριανής, καθιέρωσε τη ΔΩΡΕΑΝ παροχή υπηρεσιών στο Πνευματικό Κέντρο. Ο τότε δήμαρχος υπεραμύνθηκε σθεναρά του ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ των παιδιών στη μάθηση. Μέχρι και καθηγητή για σκάκι προσέλαβε και τον πλήρωναν ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, άσχετα αν τα παιδιά τους μάθαιναν σκάκι ή όχι…
Σήμερα, ο ίδιος άνθρωπος, δέχεται και υπερθεματίζει να χωρίζονται τα παιδιά και οι γονείς σε πατρικίους και πληβείους και χαρατσώνει όσους δεν προτιμούν το σκάκι, π.χ., αλλά προτιμούν το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ. Γιατί αυτή η μεταμόρφωση;
Και φυσικά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ. Αλλά αυτός έχει δώσει δείγματα ανθρωπιάς, οι υπόλοιποι ΟΧΙ.
Δεν καταλαβαίνω…
Το 2008 ή το 2009 ο ίδιος δήμαρχος κάλεσε τα σωματεία που ασχολούνταν με το ποδόσφαιρο στην Καισαριανή και τους ζήτησε να κάνουν συγχώνευση και από 5-6 να γίνουν 2-3. ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ κατηγορηματικά.
Το γιατί αρνήθηκαν, ίσως να μην το καταλαβαίνουν όλοι οι πολίτες, γιατί πιθανόν δεν έχουν τις δέουσες γνώσεις επάνω στο αντικείμενο που λέγεται «ερασιτεχνικό» ποδόσφαιρο.
Το κάθε «ερασιτεχνικό» σωματείο εισπράττει αρκετές χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα για να «μαθαίνει» τα παιδιά ποδόσφαιρο ή μπάσκετ, μέσα από τις «ακαδημίες» που δήθεν διαθέτει…
Το ίδιο «ερασιτεχνικό» σωματείο διαθέτει πρόεδρο ο οποίος αποκτά ισχύ μέσα στα όργανα διοίκησης, π.χ. την ΕΠΣΑ για την Αθήνα. Ο κάθε πρόεδρος, λοιπόν, «παζαρεύει» την ψήφο που διαθέτει το σωματείο!!! Και δεν μιλάμε για «αγοραπωλησία» χέρι με χέρι. Όχι. Αν και αυτό έχει συμβεί και έχει καταγγελθεί στις εκλογές της ΕΠΟ πριν μερικά χρόνια, επί Τριβέλα και Θωμά Μητρόπουλου.
Ο κάθε πρόεδρος γίνεται «κάποιος» και αρχίζει παζάρι για να μπει σε κάποια επιτροπή της κάθε ένωσης, ή ακόμα και στο διοικητικό συμβούλιο. Βλέπει τις «δουλειές» του να αυξάνονται, ικανοποιεί το «ψώνιο» του και πολλά άλλα..! Γίνεται «κάποιος»…
Και αυτά όλα τα κάνει με τζάμπα γήπεδα, τζάμπα γραφεία, τζάμπα έξοδα, με τζάμπα ηλεκτρικά και νερά κλπ. κλπ…! Επιπλέον ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ από τις συνδρομές των ΠΑΙΔΙΩΝ!!! Γιατί, λέει, έχει «ακαδημίες»…
Γι’ αυτό δεν θέλει κανένας να συγχωνευθεί!!! Για να υπάρχουν πολλά «μαγαζάκια» με ικανοποιητικό «τζίρο»… Για να υπάρχουν πολλοί «παράγοντες» που έχουν ΨΗΦΟ!!!
Δεν καταλαβαίνω…
Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, πως μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ζήσει την «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» των πέτρινων χρόνων της Ελλάδας και της Καισαριανής, οι οποίοι σήμερα στρέφονται ουσιαστικά κατά της κοινωνίας της Καισαριανής και στηρίζουν κάποιους «ολιγάρχες», κάποιους νέου τύπου «τσιφλικάδες» που εκμεταλλεύονται τους δημόσιους χώρους σε βάρος των “κορόιδων”. Στρέφονται δηλαδή ευθέως κατά των συμπολιτών τους.
Αν φταίει το γεγονός ότι έγιναν «κάποιοι», ότι έγιναν «πολιτικοί», ότι έχουν ανάγκη από τις «ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΕΣ» με το υστέρημα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ψήφους, ε, τότε «καταλαβαίνω»… Και θλίβομαι γι’ αυτό που καταλαβαίνω.
Θλίβομαι γιατί οι απάνθρωπες συμπεριφορές αυξάνονται και πληθύνονται καθημερινά…