Του Παναγιώτη Φωτεινού

Το ΠαΣοΚ κατέθεσε στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής αίτημα για διενέργεια προανακριτικής επιτροπής και από σήμερα το πολιτικό σκηνικό θα κινηθεί γύρω από αυτή. Το πρόσωπο του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, το όνομα του οποίου μονοπωλεί την επικαιρότητα, καθώς και των υφυπουργών της περιόδου που ήταν υπουργός, αλλά και υπουργών και υφυπουργών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ βρίσκονται στο περιεχόμενο του υπομνήματος που έχει στα χέρια του από χθες το απόγευμα ο Νικήτας Κακλαμάνης.

Στη Χαριλάου Τρικούπη προτείνουν να διερευνηθεί το ενδεχόμενο διάπραξης του εγκλήματος της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, με ενδεχόμενο δόλο, από τον υπουργό και τους υφυπουργούς από το 2019 και μετά. Εξηγούν επίσης πως στην πρότασή τους περιλαμβάνεται και η πολιτική ηγεσία προ του 2019, υπογραμμίζοντας όμως πως «αρμόδιο όργανο για να αποφανθεί αν έχει συμπληρωθεί η προθεσμία του συντάγματος περί δίωξης είναι η βουλή και το δικαστικό συμβούλιο».

Οι κατηγορίες αυτές, που είναι κακουργηματικού χαρακτήρα, αναλύθηκαν στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας που έγινε το μεσημέρι της Δευτέρας με zoom από τον Χρήστο Κακλαμάνη και την ομάδα του. Ενώ αμέσως μετά τη δίωρη σύσκεψη, που έγινε σε εξαιρετικά καλό κλίμα, ξεκίνησε η συγκέντρωση υπογραφών.

Γιατί πρώην υπουργοί και υφυπουργοί βαρύνονται με ενδεχόμενο δόλο

Στο κείμενο που συγκρότησε το ΠαΣοΚ, περιγράφεται γιατί ο πρώην υπουργός Κ. Καραμανλής, αλλά και οι πρώην υφυπουργοί του Μ. Παπαδόπουλος, Ι. Κεφαλογιάννης, Γ. Καραγιάννης βαρύνονται με ενδεχόμενο δόλο.

Όπως υπογραμμίζουν συνεργάτες του Νίκου Ανδρουλάκη, τόσο οι υπηρεσιακοί παράγοντες όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν κατ’ επανάληψη προειδοποιήσει, προφορικώς αλλά και εγγράφως, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρόμου. Είχαν επισημάνει πως υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού και χρηματοδότησης, ότι δεν ανατάσσονται οι ζημιές εγκαίρως και πλήρως. Είχαν τονίσει πως δεν έχουν προχωρήσει τα απαραίτητα έργα για την ασφάλεια και ότι η κατάσταση αυτή εγκυμονεί κινδύνους σοβαρού ατυχήματος και τιμωρίας της Ελλάδας από την Ε.Ε.. Θυμίζουν τη σκηνή με τον Κώστα Αχ. Καραμανλή να κουνάει το δάχτυλο στη Βουλή στην αντιπολίτευση και τονίζουν πως «σχετικές διαμαρτυρίες είχαν φτάσει μέχρι τη Βουλή κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο».

Στη Χαριλάου Τρικούπη στέκονται επίσης και σε κάτι ακόμη. Αναφέρουν πως τα χρόνια που προηγήθηκαν της τραγωδίας η συχνότητα των ατυχημάτων, εκτροχιασμών κλπ. είχε αυξηθεί επικίνδυνα και είχαν καταστεί πλέον τα διάφορα συμβάντα στοιχείο της καθημερινότητας.

«Κοινωνοί των κινδύνων και των προειδοποιήσεων»

Παράλληλα, «ειδικά ως προς τους υφυπουργούς, προκύπτει ότι κι εκείνοι είχαν γίνει κοινωνοί των κινδύνων και των προειδοποιήσεων, ενώ από τα ΦΕΚ των αρμοδιοτήτων τους προκύπτει ότι ήταν συναρμόδιοι για την λήψη των αναγκαίων μέτρων, οι μεν κ. Κεφαλογιάννης και Παπαδόπουλος για τον ΟΣΕ και την λειτουργία του και ο κ. Καραγιάννης για την ΕΡΓΟΣΕ και τα έργα υποδομής, όπως η σύμβαση 717»

Συνεργάτες του προέδρου του κόμματος εξηγούν τους λόγους για τους οποίους υπάρχει η κατηγορία για ενδεχόμενο δόλο, σημειώνοντας πως η πρότασή του ΠαΣοΚ δεν αφορά το έγκλημα της ανθρωποκτονίας, αλλά της διακινδύνευσης της ασφάλειας των συγκοινωνιών με βάση το άρθρο 291 του ποινικού κώδικα. «Αυτό που λέμε με λίγα λόγια είναι ότι η πολιτική ηγεσία, αν και γνώριζε τα προβλήματα και είχε προειδοποιηθεί για τους κινδύνους, δεν εμπόδισε, αλλά επέτρεψε και ανέχθηκε την λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής και γενικά ενός συστήματος μεταφοράς που ήταν ανασφαλή και επικίνδυνα για το επιβατικό κοινό. Η πολιτική ηγεσία αποδέχτηκε τον κίνδυνο, κοντολογίς» καταλήγουν.

Πηγή: tovima.gr