Της Κατερίνας Γαλανού
Το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ είναι «καταδικασμένο» να πετύχει, όπως πέτυχε το σχέδιο για τη διάσωση της ΔΕΗ από την εφιαλτική κατάρρευση, το αντίστοιχο σχέδιο δημιουργίας του e-efka που κατέβασε από το Γολγοθά της γραφειοκρατίας χιλιάδες πολίτες, ακόμη και το σχέδιο για τον εθνικό εμβολιασμό που έσωσε χιλιάδες ζωές στη διάρκεια της πανδημίας.
Ο συλλογικός πόνος από την εθνική τραγωδία των Τεμπών και η ηθική υποχρέωση απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, διαλύουν κάθε δικαιολογία, κάθε άλλοθι, κάθε ανοχή απέναντι σε μεγάλα και μικρά συμφέροντα, στις αβελτηρίες και στον ωχαδελφισμό που διατήρησαν – και κατά τη διάρκεια διακυβέρνησης της Ν. Δ – τον ΟΣΕ ως μια νησίδα τραγικής υστέρησης.
Η προσπάθεια να αποκτήσει η χώρα έναν σύγχρονο, ασφαλή και βιώσιμο ΟΣΕ, θα στηριχθεί εφεξής σε ένα συνεκτικό και αναλυτικό πλάνο, το οποίο περιγράφεται επακριβώς στο σχετικό νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε χθες, στην απόλυτη δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού « να αλλάξουν όλα όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες», αλλά και στο διαρκή έλεγχο από τους πολίτες που αναμένουν στην πράξη το «Ποτέ Ξανά».
Με τη γνωστή στρατηγική Χατζηδάκη και αντίστοιχα όπλα με τα οποία δόθηκαν και άλλες πετυχημένες μάχες με το βαθύ κράτος, οι κατακερματισμένες εταιρίες ΟΣΕ, ΓΑΙΑ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ θα συγχωνευτούν σε μια νέα με τον τίτλο «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος».
Στα πρότυπα της ΔΕΗ, η εταιρία θα λειτουργεί με ιδιωτικό – οικονομικά κριτήρια, θα μπορεί να προχωρήσει με μεγαλύτερη ευελιξία στην πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού. Χωρίς αυτά, κάθε συζήτηση για εκσυγχρονισμό, θα συνιστά εμπαιγμό.
Στη νέα εταιρία οι μετακινήσεις και οι αλλαγές δεν θα υπόκεινται στον κορσέ του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, δεν θα προβλέπεται μονιμότητα, η ικανότητα και η απόδοση των εργαζομένων σε θέσεις ευθύνης που διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές, θα ελέγχεται αυστηρά και διαρκώς. Οι προμήθειες εξοπλισμού και η υλοποίηση των κρίσιμων έργων υποδομής, θα γίνονται με πιο ευέλικτες και στοχευμένες διαδικασίες ώστε να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος.
‘Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός στη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, αυτός ο νέος ΟΣΕ, « θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ».
Στο σχέδιο προβλέπεται η αναδιοργάνωση της διακοσμητικής, όπως απεδείχθη στην υπόθεση των Τεμπών, ΡΑΣ και η ενίσχυσή της με επιπλέον προσωπικό. Στο κομμάτι της ασφάλειας υιοθετούνται όλες οι συστάσεις που έγιναν και από τις ευρωπαϊκές αρχές για τους σιδηρόδρομους.
Όμως η ασφάλεια του σιδηροδρόμου όπως και κάθε σιδηροδρόμου παγκοσμίως, παραμένει συνισταμένη δυο παραγόντων όπως ορθώς τόνισε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης.
«Το σχέδιό μας έχει δύο πυλώνες: συστήματα ασφαλείας και προσωπικό. Δεν μπορεί να λειτουργήσουν το ένα χωρίς το άλλο. Γιατί την τηλεδιοίκηση και το ETCS άνθρωποι τα λειτουργούν. Άρα μεγάλη σημασία έχει η αξιολόγηση, η εκπαίδευση και οι κυρώσεις, που για πρώτη φορά θα οδηγούν και σε απολύσεις όταν κάποιος κρίνεται ακατάλληλος», ανέφερε ο κ.Κυρανάκης ο οποίος θα σηκώσει βαρύ φορτίο για τη «γέννηση» του νέου ΟΣΕ. Η μετρημένη αντίδραση του ΠΑΣΟΚ στο νομοσχέδιο, θα βοηθήσει τη δημόσια συζήτηση σε αντίθεση με την προκλητική θέση του ΣΥΡΙΖΑ, που αφού πούλησε αντί πινακίου φακής την ΤΡΑΙΝΟ ΣΕ στους Ιταλούς τώρα μέσω του τομεάρχη Μεϊκόπουλου κόπτεται πως θα ενισχυθεί ριζικά ο δημόσιος χαρακτήρας του.
Πηγή: liberal.gr