Του  Πέτρου Λάζου

Τα ψιλικατζίδικα στην Ιαπωνία, πωλούν έτοιμο καφέ. Συνήθως μέσα από αυτόματα μηχανήματα και σε διάφορες τιμές με αντίστοιχα μεγέθη. Ένας διευθυντής Γυμνασίου σχολείου (junior high school) πήγε σε ένα τέτοιο κατάστημα, για ν’ αγοράσει καφέ! Ενώ όμως πλήρωσε στο γκισέ για κανονικό μέγεθος (¥110) πάτησε το κουμπί για να παραλάβει καφέ μεγάλου μεγέθους (¥180). Για κακή του τύχη, έγινε αντιληπτός από υπάλληλο του καταστήματος και υποχρεώθηκε να παραδεχτεί την κλοπή όπως επίσης ότι είχε πράξει το ίδιο, στο συγκεκριμένο ψιλικατζίδικο, άλλες δύο φορές.

Η αστυνομία και η τοπική εισαγγελία χαρακτήρισαν την κλοπή αδίκημα, αλλά δεν απήγγειλαν κατηγορίες, στέλνοντας όμως τον φάκελο στο τοπικό Πειθαρχικό συμβούλιο της υπηρεσίας του δημοσίου υπαλλήλου-γυμνασιάρχη.

Κατά τη διάρκεια της εξέτασής του στο Πειθαρχικό, ο εκπαιδευτικός δήλωσε πως έκανε ό,τι έκανε “πάνω στην παρόρμηση της στιγμής”, πως λυπόταν πραγματικά για τις πράξεις του, ενώ παραδέχθηκε πως είχε διαπράξει ξανά το ίδιο αδίκημα σε άλλο κατάστημα, με το συνολικό όφελος από την κλοπή, να φτάνει τα ¥490!

Ο μισθός ενός γυμνασιάρχη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης της χώρας του Ανατέλλοντα Ήλιου φθάνει τα ¥20 εκατομμύρια ($135.000) και ο κανονισμός των δημοσίων εκπαιδευτικών στην Ιαπωνία προβλέπει 4 διαφορετικές ποινές για  εκείνους που υποπίπτουν σε παράπτωμα, αναλόγως της σοβαρότητας του παραπτώματος. Οι ποινές αυτές, σε σειρά αύξουσας αυστηρότητας, έχουν ως εξής:

Α. Επίπληξη
Β. Περικοπή μισθού
Γ. Αναγκαστική αργία και
Δ. Απόλυση.

Ο παραπάνω δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας, για το αδίκημα της κλοπής, προβλέπει δύο ποινές, αναλόγως της βαρύτητας του αδικήματος: αναγκαστική αργία ή απόλυση.

Στην προαναφερθείσα περίπτωση, το Πειθαρχικό Συμβούλιο αποφάσισε την ισόβια αφαίρεση της αδείας διδασκαλίας από τον εκπαιδευτικό και την κατάσχεση του συνόλου του συνταξιοδοτικού του κεφαλαίου!!! Κοινώς του στέρησε τη δυνατότητα να διδάξει παιδιά ξανά και τη δυνατότητα να αμειφθεί για την προϋπηρεσία του ως δάσκαλος!!!

Σε όσους διαμαρτυρήθηκαν για την αυστηρότητα των ποινών, το Συμβούλιο αιτιολόγησε τη σκληρή στάση του αφενός με το ιδιάζον χαρακτηριστικό και την αυξημένη ευθύνη υποδειγματικής συμπεριφοράς που απορρέουν από την ιδιότητα του εκπαιδευτικού και το γεγονός της πολλαπλής επανάληψης της παράνομης πράξης! Έφερε δε σαν παράδειγμα, αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν, όπου είχαν επιβληθεί παρεμφερείς ποινές!

Ανακεφαλαιώνοντας, ένας ανώτερος δημόσιος λειτουργός με θέση ιδιαίτερης ευθύνης ως προς τη νέα γενιά, διέπραξε επανειλημμένα μικροκλοπές και τιμωρήθηκε παραδειγματικά και με εξοντωτική ποινή. Μία πρακτική που ξεκάθαρα έχει σαν στόχο να παραδειγματίσει τα παιδιά αλλά και τους ενήλικους Ιάπωνες, ως προς την τήρηση του νόμου με ιδία θέληση και χωρίς να χρειάζεται η οιαδήποτε επέμβαση των οργάνων του Νόμου και Τάξης!

Δηλαδή όπως ακριβώς θα γινόταν σε αντίστοιχη περίπτωση παραπομπής επίορκου δημοσίου υπαλλήλου στο Πειθαρχικό, στην Ελλάδα! Ή ότι θα έπραττε η Ελληνική Πολιτεία στην περίπτωση που κάποιοι πολίτες παραβίαζαν τον νόμο, προσέβαλλαν βάναυσα νεκρούς, ασεβούσαν κατά εθνικών ηρώων και αμαύρωναν με τη συμπεριφορά τους τα ιερά και όσια όλων, των δικών τους συμπεριλαμβανομένων! Λέω εγώ τώρα…

Τι; Όχι;

Πηγή: capital.gr