Warning: Creating default object from empty value in /home/zfigaurk/public_html/plugins/system/jat3/core/joomla/modulehelper.php on line 320
Ποια είναι η εικόνα των παιδιών που παρουσιάζουν δυσκολίες στη γραπτή έκφραση;

Ποια είναι η εικόνα των παιδιών που παρουσιάζουν δυσκολίες στη γραπτή έκφραση;


Τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στη γραπτή έκφραση μπορεί να έχουν πρόβλημα με την γραφή. Πιάνουν το μολύβι ή το στυλό με διαφορετικό τρόπο από ότι τα υπόλοιπα παιδιά και το κρατούν πολύ σφιχτά. Γράφουν με πολύ αργό ρυθμό και έτσι το χέρι τους κουράζεται πολύ γρήγορα. Πολύ συχνά θα δηλώσουν ότι προτιμούν την δακτυλογράφηση σε έναν υπολογιστή από το χειρόγραφο. Επίσης, σημειώνουν δυσκολία στην ορθογραφία και πολλές φορές γράφουν τις λέξεις ακριβώς όπως τις ακούν. Τέλος, μπορεί να έχουν προβλήματα με την γραμματική, τα σημεία στίξης και την κεφαλαιοποίηση των γραμμάτων.

Πιο αναλυτικά, τα τυπικά λάθη των παιδιών που πάσχουν από Ειδική Διαταραχή της Γραπτής Έκφρασης είναι τα ακόλουθα:

όσον αφορά τα γράμματα:

αντικατάσταση ενός γράμματος με κάποιο άλλο που μοιάζει σχηματικά (π.χ. «συνερφός» αντί «συνεργός»),

 

δυσκολία στην ακουστική διάκριση και διαφοροποίηση φθόγγων (π.χ. «χασεύω» αντί «χαζεύω»).

όσον αφορά τις συλλαβές:

αντιστροφή των γραμμάτων (π.χ. «αθ» αντί «θα»),

παραλείψεις γραμμάτων (π.χ. «διακέδαση» αντί «διασκέδαση»),

αντικαταστάσεις γραμμάτων (π.χ. «δράμος» αντί «δρόμος»),

προσθέσεις γραμμάτων (π.χ. «παράθυθυρο» αντί «παράθυρο»).

όσον αφορά τις λέξεις:

αντιστροφή συλλαβών (π.χ. «βάλα» αντί «λάβα»),

παραλείψεις συλλαβών (π.χ. «περτάμε» αντί «περπατάμε»),

σύγχυση στη χρήση συμφωνικών συμπλεγμάτων (π.χ. «Μάτριος» αντί «Μάρτιος»).

όσον αφορά τις φράσεις:

αντικαταστάσεις λέξεων (π.χ. «πρόγραμμα» αντί «πράγματα»).

Καραμπά Αργυρώ

Συγγραφέας - Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού & Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

http://www.xn--mxaaafv4af4a6ap7a.gr/

You are here: Οι γειτονιες μας ΒΥΡΩΝΑΣ Ποια είναι η εικόνα των παιδιών που παρουσιάζουν δυσκολίες στη γραπτή έκφραση;