Warning: Creating default object from empty value in /home/zfigaurk/public_html/plugins/system/jat3/core/joomla/modulehelper.php on line 320
Ερωτήματα ενός εργαζόμενου προς τους ΤΕΣΣΕΡΙΣ τελευταίους δημάρχους Καισαριανής ζητούν απαντήσεις…

Ερωτήματα ενός εργαζόμενου προς τους ΤΕΣΣΕΡΙΣ τελευταίους δημάρχους Καισαριανής ζητούν απαντήσεις…

Προκύπτουν ζητήματα ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ από τον χειρισμό της υπόθεσης
του κ. Δημήτρη Λάσκαρη, εκ των πρωτεργατών της λειτουργίας
του ΚΕΠ Καισαριανής; Ζητήματα ΗΘΙΚΗΣ τάξης, πάντως,
σίγουρα προκύπτουν…

Αναλυτικά το ιστορικό και τα έγγραφα της υπόθεσης


Του Τ. Αλεξανδρόπουλου

Από τον κ. Δημήτρη Λάσκαρη πήρα προ ολίγων ημερών και δημοσιεύω σήμερα την παρακάτω επιστολή, με την οποία αναδεικνύεται ένα σημαντικότατο ζήτημα που αφορά ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ενός εργαζόμενου στον δήμο Καισαριανής. ΦΥΣΙΚΑ, ο κ. Λάσκαρης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ που έχει υποστεί ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ.  Μην ξεχνάμε ότι οι εργαζόμενες του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ γυμναστηρίου «Καισάριον» είχαν αφεθεί ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ επί πολλούς μήνες, από την δημοτική αρχή του ΚΚΕ... Ναι, ναι, ναι, του ΚΚΕ!!! Απέκτησαν και πάλι ασφαλιστική και ιατροφαρμακευτική κάλυψη από τη δημοτική αρχή Βοσκόπουλου…

Αναφέρει η επιστολή του κ. Λάσκαρη:

 

Τα τρία ΟΧΙ μου…

Του Δημ. Λάσκαρη

Πιστεύω στα συλλογικά «ΟΧΙ», αλλά αν οι συλλογικότητες δεν ‘λειτουργούν’ για διάφορους λόγους, είναι αναγκαίο και απαραίτητο, πιστεύω, να αρθρώνει κανείς τα δικά του «ΟΧΙ»… Έστω, τρία!

1. ΟΧΙ στη συγκάλυψη από τους αιρετούς και πολιτικούς προϊσταμένους ενός Δήμου της ανικανότητας του προσωπικού μιας υπηρεσίας να διαχειριστεί μια Δικαστική απόφαση που δικαιώνει έναν εργαζόμενο!

2. ΟΧΙ στην πολιτική της ΜΗ-απάντησης στα αιτήματα των πολιτών και εργαζομένων ενός Δήμου που κατατίθενται στο πρωτόκολλο!

3. ΟΧΙ, τέλος, στις νομιμοφανείς ερμηνείες που συστηματικά καλύπτουν την αδιαφάνεια, ή/και, σκοπιμότητα της Οικονομικής υπηρεσίας ενός Δήμου! 

Και καθώς, δεν είναι καιρός, για μυστήρια, με διαφάνεια και ανοιχτά, καταθέτω την «αναλυτική αναφορά» που κατέθεσα στον Συνήγορο του Πολίτη και για την οποία θα ενημερωθεί ο Διευθυντής της Οικονομικής Υπηρεσίας και ο δήμαρχος της πόλης.

«Αναλυτική Αναφορά προς τον Διευθυντή της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Καισαριανής και στον Συνήγορο του Πολίτη

Το ΚΕΠ Καισαριανής λειτούργησε τον Ιούνιο του 2014, με 8 άτομα προσωπικό που προσλήφθηκε και εργάστηκε με επαναλαμβανόμενες συμβάσεις έργου ως τον Μάρτιο του 2008. Ανάμεσα στους εργαζόμενους ήμουν και εγώ. Αυτό το καθεστώς εργασίας ήταν  αποτέλεσμα της  ένταξης της λειτουργίας των ΚΕΠ στο επιχειρησιακό  πρόγραμμα  «Κοινωνίας της Πληροφορίας» του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Παρότι είχαμε  καθορισμένο ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο, τελούσαμε την εργασία μας κάτω από τις υποδείξεις και τον έλεγχο των προϊσταμένων μας και τέλος αμειβόμαστε με μηνιαίο μισθό που προσιδίαζε σε μισθωτό απασχολούμενο με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, οι συμβάσεις μας, επαναλαμβανόμενες, χαρακτηρίζονταν ως συμβάσεις έργου, όπου ο Δήμος Καισαριανής δεν υποχρεούνταν να καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές.

Οι συμβάσεις μου με τον Δήμο ήταν διαδοχικώς οι εξής:

1η 1/6/2004 – 1/12/2005, 2η 1/12/2005 – 28/2/2007, 3η 1/3/2007 – 1/3/2008.

Τότε, επέλεξα να παραιτηθώ από το ΚΕΠ καθότι όλο αυτό το διάστημα ήμουν ανασφάλιστος, αλλά και ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το συνεχιζόμενο καθεστώς της ομηρείας μας με συνεχόμενες ανανεώσεις συμβάσεων έργου.

Επανήλθα στο ΚΕΠ, μέσω προκήρυξης με τον ΑΣΕΠ, πάλι με σύμβαση έργου από 14/7/2010 ως τις 13/7/2011. Τότε ξεκίνησα δικαστικούς αγώνες και πίεση για να διεκδικήσω την αναγνώριση του χρόνου εργασίας μου από την αρχική πρόσληψή μου (1/6/2004) ως μία ενιαία σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου.

Προς τον σκοπό αυτό, στις 10/6/2011, καταθέσαμε 3 εργαζόμενοι (Νέζης, Λάσκαρης, Λαμπάκη-Σκινάκη), με παρόμοιο καθεστώς εργασίας αγωγή στα δικαστήρια κατά του Δήμου, αφού είχαμε εξασφαλίσει ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου για την υποστήριξη του αιτήματός μας πάνω στη βάση ότι οι 3 εργαζόμενοι είναι απαραίτητοι ώστε το ΚΕΠ να λειτουργεί επί 12ωρου βάσεως (8πμ - 8μμ). Η αγωγή εκδικάστηκε 13/3/2014, όπου το Δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή και αναγνώρισε ότι συνδέομαι με τον Δήμο Καισαριανής με «μια ενιαία σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου από την αρχική πρόσληψη» (1/6/2004). Διατήρησε, μάλιστα, τις αποφάσεις των ασφαλιστικών μέτρων (11413/2012), μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης  (Σχετικό 1_1-1_3), με αποτέλεσμα να εργαστώ συνεχόμενα στο ΚΕΠ για τις περιόδους: 1η Από 14/7/2010 ως 14/7/11 με Σύμβαση Έργου, 2η Από 15-7-2011 ως 2/6/2015 με ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ.

 

 

Η απόφαση κατέστη αμετάκλητη και ο Δήμος προχώρησε σε όλες τις ενέργειες για τον διορισμό μας ως ΙΔΑΧ στο ΚΕΠ, εφαρμόζοντας τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, επί δημαρχίας του κ. Σταμέλου. Με το ΦΕΚ (Αρ. 1031) που δημοσιεύτηκε στις 3/6/2015 ο Δήμος συμμορφώθηκε με την οριστική απόφαση του παραπάνω Δικαστηρίου και διορίστηκα σε προσωποπαγή θέση αορίστου χρόνου στο ΚΕΠ. Το Γραφείο Προσωπικού μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ αναγνώρισε τον ανάλογο χρόνο προϋπηρεσίας μου ως ΙΔΑΧ, για μια περίοδο 8 ετών 7 μηνών και 16 ημερών (Σχετικό 2) στο ΚΕΠ Καισαριανής και κοινοποίησε την απόφαση στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου, όπως χαρακτηρίστηκε από το Πρωτόκολλο του Δήμου (Βλέπε: Σχετικό 1, χαρακτηρισμός Β και Σχετικό 2).

 

 

Καθότι αντιλήφτηκα ότι δεν προχωρούσε η ασφαλιστική τακτοποίηση μου από την Οικονομική Υπηρεσία, είτε από ανικανότητα, είτε από άγνοια, μέσα στο 2015, ακολουθώντας τις συμβουλές του Δικηγόρου μου, κυρίου Περπατάρη, κατέθεσα στο Πρωτόκολλο  του Δήμου το αίτημα προς την Οικονομική υπηρεσία και τον Δήμαρχο, κ. Ηλία Σταμέλο, για την πλήρη ασφαλιστική μου κάλυψη από τον ασφαλιστικό φορέα (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) και την εξόφληση κάθε νόμιμα οφειλόμενου σε μένα ποσού αποδοχών (Σχετικό 3). Κατά παράβαση των νόμων καμία έγγραφη απάντηση δεν έλαβα, αλλά απλές προφορικές απαντήσεις ότι το θέμα θα ταχτοποιηθεί ως το 2019.

 

Το 2019, καθώς ενδιαφέρθηκα για συνταξιοδότηση, έστω και μειωμένη λόγω των μνημονιακών νόμων, ανακάλυψα από τα αρχεία του ΕΦΚΑ, ότι η Οικονομική υπηρεσία του Δήμου, δεν είχε προβεί σε καμιά ενέργεια, όπως όφειλε, για την συμμόρφωση της με τα όσα η δικαστική απόφαση της επισήμανε και η αναγνώριση της προϋπηρεσίας μου ως ΙΔΑΧ στο Μητρώο μου. Σε ερωτήσεις και επισήμανση του αιτήματος που είχα υποβάλλει από το 2015 για την καταχώρηση των ασφαλιστικών εισφορών από τον Δήμο, η κυρία Σκαροπούλου, υπεύθυνη  Λογιστηρίου, αρνήθηκε ότι υπάρχει τέτοια υποχρέωση. Επισκέφτηκα την τοπική υπηρεσία του ΕΦΚΑ (ΙΚΑ Παγκρατίου), όπου με συμβούλευσαν  να προσφύγω  στο Π.Ε.Κ.Α. Αττικής του Ε.Φ.Κ.Α., καταθέτοντας την ανάλογη καταγγελία κατά του Δήμου Καισαριανής (Α.Α. 1697, 16/7/2019). Με την καταγγελία μου προσκόμισα όλα τα απαραίτητα στοιχεία: Απόφαση Δικαστηρίου (831/2014), όλες τις Συμβάσεις Έργου (1/6/2004 ως 1/3/2008,14/7/2010 ως 2011) και τις αποφάσεις για τα ασφαλιστικά μέτρα που επέβαλλαν τη συνεχή απασχόλησή μου στο ΚΕΠ από 15/7/2011 ως τις 2/6/2015 που εκδόθηκε το ΦΕΚ του διορισμού μου. Επιπρόσθετα, κατέθεσα ενδεικτικές μισθολογικές καταστάσεις που υπήρχαν στα υπόγεια του Δήμου ώστε να αποδείξω τη συνεχή απασχόληση στον Δήμο (Σχετικό 4), δίχως όμως να καταβάλλονται οι ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές.

 

 

Η απόφαση εκδόθηκε στις 10/1/2020 (Αρ. Πρωτ:Μ/28), όπου σαφώς καθορίζει «την μερική αποδοχή της αίτησης», καθώς εισηγείται την «αποδοχή του αιτήματός μου για το χρονικό διάστημα από 1/1/2006 έως 1/3/2008, καθώς επίσης για το χρονικό διάστημα 14/7/2010 έως 2/3/2015» (Σχετικό 5).

 

 

Επανειλημμένα συζήτησα με τον νομικό σύμβουλο του Δήμου Καισαριανής, κύριο  Μηλιαράκη και τους υπεύθυνους της Οικονομικής Υπηρεσίας, κ. Χριστοδουλόπουλο και την κυρία Σκαροπούλου, που κυρίως ασχολήθηκε με την υπόθεσή μου, αλλά και με τον νυν Αντιδήμαρχο, κύριο Χατζησάββα, ακόμη και τον ίδιο τον Δήμαρχο, κύριο Βοσκόπουλο, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι «βλέπουνε θετικά το ζήτημα και θα προχωρήσουν στην ασφαλιστική κάλυψη».

Πρόσφατα όμως ενημερώθηκα προφορικά από το αρμόδιο Τμήμα του ΙΚΑ Παγκρατίου, συγκεκριμένα τον κύριο Κέκερη, ότι:  Η Οικονομική υπηρεσία με υπογραφές του Διευθυντή, κυρίου Χριστοδουλόπουλου και της κυρίας Σκαροπούλου, η οποία, όπως προανέφερα, κυρίως ασχολείτο με το θέμα, κατέθεσε ένσταση κατά της απόφασης του ΠΕΚΑ Αττικής και κατά των υπολογισμών της ασφαλιστικής τακτοποίησης (ΠΕΕΜ/14/2020), όπου ο Δήμος Καισαριανής καλείται να καταβάλλει περίπου το ποσό των 40.000 ευρώ, λόγω επιβαλλόμενων προστίμων.

Είναι σαφές από το ιστορικό που σας έχω καταθέσει ότι:

1ον. Η όλη προσπάθεια μου για την ικανοποίηση των νόμιμων δικαιωμάτων μου ως εργαζόμενος που με δικαστική απόφαση διορίστηκα στον Δήμο Καισαριανής ως ΙΔΑΧ ήταν αποτέλεσμα εξαιρετικά  ακριβών νομικών διαδικασιών  και πολύ χρόνου και ενέργειας που αναγκάστηκα να σπαταλήσω. Η αντιμετώπιση όμως από την Οικονομική Υπηρεσία ήταν πλήρως αρνητική στα έγγραφα αιτήματα μου, κατά παράβαση των νόμων που επιβάλλουν στις Δημόσιες υπηρεσίες να απαντούν στα αιτήματα των πολιτών εντός 60 ημερών.

2ον. Ας σημειωθεί ότι τα Δημοτικά συμβούλια, από το 2011 που ξεκίνησαν τα ασφαλιστικά μέτρα ως 2015, -τόσο επί δημαρχίας του κυρίου Καμπάκα (με υπεύθυνο Αντιδήμαρχο τον κύριο Βούρλο), όσο επί δημαρχίας του κυρίου Σταμέλου (με υπεύθυνο Αντιδήμαρχο τον κύριο Πολυχρονάκη) - έχουν αποδεχτεί και ψηφίσει ομόφωνα την ανάγκη να παραμείνουν στις θέσεις τους και να προσληφθούν ως ΙΔΑΧ οι 3 εργαζόμενοι για να μπορεί να λειτουργήσει το ΚΕΠ από 8πμ-8μμ.

3ον. Επομένως, η συγκεκριμένη απόφαση του ΠΕΚΑ ήταν αποτέλεσμα της  ανικανότητας, ή της άγνοιας της Οικονομικής υπηρεσίας και συγκεκριμένα της κυρίας Σκαροπούλου, η οποία δεν φρόντισε να τακτοποιήσει εγκαίρως το θέμα της ασφαλιστικής κάλυψης που η τελεσίδικη απόφαση του Δικαστηρίου επέβαλλε στον Δήμο Καισαριανής. Επιπρόσθετα, ας σημειωθεί, η στάση της Οικονομικής υπηρεσίας έχει προκαλέσει απώλεια του χρόνου ασφάλισής μου από 1/6/2004 ως 31/12/2005 που υπόκειται σε παραγραφή σύμφωνα με την απόφαση του ΠΕΚΑ.

Τέλος, καθότι θα υποβάλλω σύντομα αίτηση συνταξιοδότησης (γεννημένος 31/1/1956)

ΖΗΤΩ από τον Συνήγορο του Πολίτη να τοποθετηθεί πάνω στο θέμα μου και να αποφανθεί:

1ον.  Αν νομίμως η Οικονομική υπηρεσία δεν με ενημέρωσε εγγράφως για τον χειρισμό της υπόθεσής μου παρά τα επανειλημμένα αιτήματα που υπέβαλλα στο Πρωτόκολλο του Δήμου.

2ον. Επιπρόσθετα, επιθυμώ να γνωμοδοτήσετε αν δικαιούμαι αποζημιώσεις για την μη έγγραφη ενημέρωσή μου από το 2014 που κατατέθηκε στον Δήμο η απόφαση του Δικαστηρίου, λαμβάνοντας υπόψη σας, τη ζημία που υπέστη από την παραγραφή των ημερομίσθιων από τις 1/6/2004 έως 31/12/2005 με βάση την απόφαση του ΠΕΚΑ.

3ον. Αν νομίμως υπέβαλλε ένσταση η Οικονομική υπηρεσία κατά της εκδοθείσας απόφασης του ΠΕΚΑ Αττικής, δίχως να έχω ενημερωθεί, αν και είχα καταθέσει σχετικό αίτημα στο Πρωτόκολλο του Δήμου, το οποίο ποτέ δεν απαντήθηκε.

4ον. Αν νομίμως η οικονομική υπηρεσία του Δήμου δεν κατέβαλλε τις ασφαλιστικές εισφορές  στο ΙΚΑ για την αναγνωρισμένη υπηρεσία μου στο ΚΕΠ πριν την πρόσληψη που καταγράφεται στη σχετική βεβαίωση του Μητρώου μου.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Λάσκαρης».

 

Αυτή η αναφορά θα κατατεθεί και στο πρωτόκολλο του Δήμου, στις 29/10/2020, αλλά δεν προσδοκώ θαύματα…

Τα ‘θαύματα’ αναμένονται όταν καταθέσω στο Δημοτικό Συμβούλιο με υπογραφές πολιτών να συζητηθεί το όλο θέμα. Θέμα, κυρίως πολιτικό με διαχειριστικές διαστάσεις, ώστε οι πολίτες και οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν «ποιοι, πώς, γιατί διαχειρίζονται τα θέματα των εργαζομένων οι υπηρεσίες των Δήμων και ποιες οι ευθύνες των πολιτικών προϊσταμένων τους». Στόχος μου, οι 500 ενυπόγραφες, τουλάχιστον, αιτήσεις προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου να συζητηθεί το θέμα!

You are here: Οι γειτονιες μας ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ Ερωτήματα ενός εργαζόμενου προς τους ΤΕΣΣΕΡΙΣ τελευταίους δημάρχους Καισαριανής ζητούν απαντήσεις…